top of page
חיפוש

הכוח של השחמט

עודכן: 3 בדצמ׳ 2020

בעשורים האחרונים העולם בו אנו חיים השתנה באופן דרמטי - בעיקר בשל ההתקדמות המדהימה בתחום הטכנולוגיה. כשאנחנו מסתכלים קדימה על העולם המשתנה אנו שואלים את עצמנו - לאיזה עולם אנו מכינים את התלמידים שלנו? כמחצית מהמשרות שאנו מכירים כעת יעלמו תוך 10 שנים, ורוב המשרות החדשות טרם הומצאו! הדור החדש ישתמש בכלים שלא נוכל לדמיין, כדי לפתור בעיות שאיננו מסוגלים לחזות. איך נוכל להכין אותם לעולם החדש הזה?


 

הכירו את שחמטק - הפלטפורמה המובילה בעולם ללימוד כישורי חיים באמצעות משחק

השחמט!

 

מחקרים רבים הראו את כוחו של השחמט ככלי לשיפור ביצועים אקדמיים וקוגניטיביים. מחקר שערכה האוניברסיטה הפדגוגית בארמניה בשנת 2017 חקר את הקשר בין ההשפעה של שילוב לימודי שחמט במערכות החינוך כדרך חדשנית להוראה לבין התפתחות אינטלקטואלית בקרב ילדים בגיל הגן. במחקר נמצא כי מאפיינים מסוימים כמו חשיבה לוגית, שיפור בזיכרון, רמת קשב גבוהה יותר ושליטה עצמית היו מפותחים יותר אצל התלמידים שלמדו שחמט מגיל צעיר. מחקר זה הגיע למסקנה כי התלמידים ירוויחו באופן חיובי מהטמעת שחמט במערכת החינוך.



אנו בשחמטק משתמשים במשחק השחמט כדי לגדל דור חדש של הוגים, לעורר מוחות צעירים ולפתח את כישורי החיים שלהם כגון פתרון בעיות, חשיבה יצירתית ואסטרטגית כישורים חשובים נוספים של המאה ה-21. כישורים אלו יועילו לתלמידים ויכינו אותם עם צמיחתם לעולמנו המשתנה. שחמטק לוקחת את המורים, התלמידים וההורים למסע מרגש של צמיחה אישית.


תחילה, תלמידינו לומדים שחמט ומשחקים עד שהם שולטים ביסודות המשחק. לאחר מכן הם מנתחים את המשחק שלהם ולומדים אסטרטגיות חדשות וטקטיקות עוצמתיות עד שלבסוף הם לומדים כיצד להקביל ולהעביר את אותן אסטרטגיות לבעיות בחייהם האמיתיים! בדרך זו התלמידים שלנו לא רק לומדים לשחק שחמט, הם גם לומדים לחשוב קדימה, להיות סבלניים ולשפר את החשיבה הקוגניטיבית שלהם באופן שישמש אותם בהמשך חייהם.



יותר מ-200,000 תלמידים ברחבי העולם כבר התחילו ללמוד שחמט עם שחמטק! שחמטק היא פלטפורמה דיגיטלית שפותחה עבור מורים וילדים. הפלטפורמה שלנו כוללת אפליקציה דיגיטלית, תוכניות שיעורים מפורטות, שיעורי וידאו, לוח בקרה למורים ותחרויות מקוונות המתנהלות ברחבי העולם! הצטרפו אלינו בשחמטק והורידו את האפליקציה שלנו כדי להתחיל ללמד את ילדיכם שחמט עוד היום בכדי להכין אותם לעולם של מחר!


כנסו לפורטל שחמטק וגלו סרטוני הדרכה, תרגילים באפליקציה, דפי עבודה ועוד!

www.portal.shahmatec.co.il




668 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page