top of page
חיפוש

איך ללמד את ילדיך לשחק שחמט כשאתה בעצמך לא יודע לשחק

עודכן: 3 בדצמ׳ 2020

אתם בוודאי מכירים כבר את היתרונות הרבים שיש ללימוד משחק השחמט. על ידי למידת המשחק הילדים משפרים ומפתחים מיומנויות קוגניטיביות חשובות כמו חשיבה אסטרטגית, יצירתיות, פתרון בעיות וחשיבה אנליטית וביקורתית. בזמן המשחק הילדים משפרים את יכולות הריכוז שלהם ולומדים כיצד לחשוב קדימה, לפתור בעיות מורכבות וכיצד לקבל החלטות קשות - הן על הלוח והן בחיים האמיתיים.


כל זה נהדר ומרתק - אבל מה אמורים ההורים לעשות כשהם רוצים שילדיהם ילמדו שחמט, אבל לא יודעים לשחק בעצמם?


החיסרון המרכזי כשילדך לומד שחמט לבדו הוא שהילד עובר את תהליך הלמידה בעצמו, ואתה לא יכול לשחק איתו. בגלל שאתה אינך מכיר את המשחק, אתה מפסיד חוויה משותפת חשובה שיכולתם לחוות יחד.


אנחנו בשחמטק דאגנו לכם והכנו מספר צעדים קלים שתוכלו לבצע כאשר תרצו ללמד את ילדיכם לשחק שחמט, כשאתם בעצמכם לא יודעים איך.


למדו את היסודות


ראשית, יהיה עליכם להבין את כללי המשחק הבסיסיים. הכוללים לימוד שמות הכלים, תכונותיהם ותנועתם, ערכם וכיצד כל כלי אוכל את הכלים האחרים.

תלמדו את סידור ההתחלה של הכלים וכמובן את המשמעות של שח ו-מט. הכללים הללו פשוטים להבנה, ויובילו לבסיס משותף עם ילדיכם.


תוכלו להתחיל לשחק איתם משחקונים קטנים שכוללים אסטרטגיות בסיסיות :)


השתמש בפורטל הידידותי של שחמטק


כל משתמש שרכש חשבון לאפליקציית שחמטק יכול להיכנס לפורטל שחמטק ולהנות מחומרי עזר שילוו אתכם ואת ילדיכם צעד אחר צעד בתהליך הלמידה של משחק המלכים. בפורטל יש סרטוני הדרכה מרתקים דפי עבודה ויצירה, דקלומים וכמובן הסברים קצרים וקולעים על כל כלי ומהלך.


עברו לפורטל שחמטק להורים כדי לראות בעצמכם: https://www.portal.shahmatec.co.il/


השתמש באפליקציית שחמטק


האפליקציה שלנו מחולקת לשמונה עולמות - החל מהכללים הבסיסיים של משחק השחמט ועד לטקטיקות ואסטרטגיות מתקדמות יותר. בפלטפורמת שחמטק ניתן לשחק במחשב, בטאבלט או בסמארטפון והשחקן יכול לשמור על התקדמותו בכל המכשירים. אנו שמים דגש על עצמאותו של הילד ועל יכולתו ללמוד מיומנויות חדשות לבד. הפלטפורמה שלנו מובנת מאליה ומאפשרת לשחקן ללמוד את כללי השחמט לבדו. אתם וילידיכם יכולים להיכנס לאפליקציה וללמוד שחמט ביחד תוך כדי משחק, אנימציה וצבעוני שישמור על המוטיבציה שלך ללמוד!


ניתן להירשם עוד היום לאפליקציית שחמטק דרך האתר שלנו בכתובת:

https://www.shahmatec.co.il/


על ידי ביצוע שלושת הצעדים הקלים הללו, כל הורה יכול ללמד את ילדו את משחק השחמט גם מבלי לדעת כיצד לשחק בעצמו.

כנסו לפורטל שחמטק וגלו סרטוני הדרכה, תרגילים באפליקציה, דפי עבודה ועוד!

www.portal.shahmatec.co.il



1,508 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page