top of page
חיפוש

היתרונות בלימוד שחמט לילדים צעירים

עודכן: 3 בדצמ׳ 2020

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) ערך מחקר המסקר את היתרונות והחשיבות של השקעה בחינוך באיכות גבוהה לגיל הרך (early childhood education and care).


במחקרם הם מסבירים כי היכולת של המוח האנושי להתפתח היא גבוהה ביותר בשנים הראשונות בחייו של האדם.

כלומר, ישנה תקופה קצרה בשנות ההתפתחות המוקדמות של ילדים בהן ככל שהם ילמדו יותר, כך הם ירוויחו יותר בהמשך החיים.


יתר על כן, הארגון מצא כי להשקעה באיכות גבוהה של חינוך וטיפול בגיל הרך יש יתרונות חברתיים רבים לילדים – הבריאות שלהם טובה יותר, הסיכוי שישתתפו בהתנהגויות מסוכנות (כגון שימוש באלכוהול וסמים) מופחת והמעורבות האזרחית והחברתית שלהם גדולה יותר בחברות בהן הם חיים.


איך למידת שחמט יכולה להועיל לילדים?


מחקרים רבים מרחבי העולם הוכיחו קשר ישיר בין לימודי שחמט וביצועים אקדמיים - במיוחד הישגים מתמטיים ולשוניים. מחקרים פסיכולוגיים ורפואיים על ההשפעות של משחק השחמט מצאו כי המשחק משפר את התפקוד הקוגניטיבי והיכולות האינטלקטואליות בקרב ילדים ובני נוער. שחמט גם כן מסייע בשיפור השליטה העצמית, בפיתוח ההערכה העצמית, בהפחתת האלימות, לעידוד המודעות בסיטואציות שונות, ניתוח ותכנון ושיפור הריכוז. שחמט נמצא כמועיל במיוחד לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. באמצעות שחמט, התלמידים משפרים את כישורי הלמידה הכלליים שלהם, לומדים מיומנויות חברתיות / אינטראקטיביות חשובות, ומפתחים מערך של יכולות אינטלקטואליות חשובות. בעקבות מחקרים אלו, הפרלמנט האירופי בחר להכניס את השחמט לתוכנית הלימודים הבית-ספרית.


אז, למה שחמט?

אז הוכח שילדים בגיל הרך מתפתחים הכי הרבה, והוכח שללימוד שחמט לילדים צעירים בשנות ההתפתחות המוקדמות שלהם יש הרבה יתרונות חשובים – לכן זה צריך להיות מובן מאילו שילדיכם ילמד שחמט מגיל צעיר ויפתח את אותן תבניות חשיבה שילוו אותו בהמשך החיים! בתוכנית של שחמטק מתחילים ללמד ילדים שחמט כבר מגיל 3!שחמטק הינה תוכנית ייחודית לחינוך שחמט לילדים צעירים, המבוססת על מתודולוגיה וערכים פדגוגיים שנבחנה בקרב למעלה מ- 750 בתי ספר ברחבי העולם. תכניתשחמטק נלמדת לילדים כבר למעלה משני עשורים, החל מגיל שלוש ומעלה, דבר שביסס אותה כתכנית השחמט המקיפה והמצליחה ביותר כיום.


רבות מהמיומנויות שילדים לומדים באמצעות תוכנית שחמטקנרחבות הרבה מעבר ללימודים וכוללים ספורטיביות, כבוד, הוגנות, סבלנות, מנהיגות, ביטחון ודימוי עצמי בריא. בשחמטק התלמידים שלנו מפתחים מיומנויות קוגניטיביות חשובות כמו חשיבה אסטרטגית, יצירתיות, פתרון בעיות ויכולת חשיבה אנליטית וביקורתית. הילדים לומדים להתרכז, לחשוב קדימה, לפתור בעיות מורכבות ולקבל החלטות קשות - הן על הלוח והן בחיים האמיתיים. שחמטקמספקת גם קשרים בין-לימודים למתמטיקה, קריאה ופרוקייטי גזע (STEM). בהתאם למחקר של ה-OECD, אנו בשחמטק מאמינים שלימוד שחמט לילדים בשנות הילדות המוקדמות שלהם יועיל להם בהמשך חייהם.



מה אתם יכולים לעשות כדי לעזור לילדיכם ללמוד שחמט?


מדינות רבות הכירו רשמית בערך של לימוד השחמט והחליטו לשלב את משחק המלכים בתוכניות הלימודים. הצטרפו אל שחמטק עכשיו כדי להתחיל ללמד את ילדיכם שחמט והעניקו להם עתיד בהיר יותר.

כנסו לפורטל שחמטק ללימוד שחמט עצמי וגלו סרטוני הדרכה, תרגילים באפליקציה, דפי עבודה ועוד!

www.portal.shahmatec.co.il




1,041 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page