top of page
חיפוש

איך אפשר ללמד שחמט בבית

עודכן: 30 בנוב׳ 2020


במהלך מגפת הקורונה, הורים רבים מחפשים פלטפורמות מקוונות חינוכיות על מנת לשמור על המוטיבציה של ילדיהם ללמוד - לנו בשחמטק יש את הפתרון! לנסות ללמד את ילדך לשחק שחמט לבד, במיוחד אם אינך אמן שחמט בעצמך, יכול להיות מפחיד ומרתיע. אתה עלול להרגיש שללא סביבת הלמידה הנכונה ללמד את ילדך לשחק שחמט בבית זו משימה בלתי אפשרית - אבל אנחנו בשחמטק רוצים להפוך את המצב וגם בקורונה להעניק לילדים כלים חדישים לגילוי המחשבה והמוח! בעזרת הכלים הנכונים והגישה המתאימה, תוכלו גם אתם ללמד את ילדכם את משחק השחמט ואפילו להפוך אותו לתרבות משחק לכל המשפחה, עם האחים, הסבים והדודים :).



מאמרים רבים הוכיחו את מעלות לימוד השחמט וכיצד הם קשורים ישירות להצלחה בלימודים. ילדים שמתחילים ללמוד שחמט בגיל צעיר הם מפתחים את כישורי הקריאה שלהם כתוצאה משיפור יכולות זיהוי תבניות וריכוז. בנוסף, קיימת עלייה מוכחת ביכולות לפתור בעיות, יכולות חשיבה מורכבות ואף שיפור ביכולת להתמודד עם חרדת בחינה וחשיבה בזמן לחץ, בקרב יכולות רבות נוספות. לכן, ההחלטה להתחיל ללמד את ילדכם איך לשחק שחמט בבית היא ברורה מאילו!

כך תוכלו להתחיל:


1. תהפכו את חווית הלימודים לכיפית


הצעד הראשון כשאתם מתחילים ללמד את ילדכם לשחק שחמט הוא הצעד החשוב ביותר - הם צריכים לרצות זאת קודם. אחת הדרכים לגרום לילד שלכם להתעניין במשחק היא להפוך אותו למהנה וידידותי עבורם. שחמט הוא לא רק 'לוח שחור לבן' - המשחק יכול להיות גם כיפי ויצירתי. באפליקציית שחמטק, למשל, יש לוח ירוק וצבעוני, וערכת שחמט מצוירת וניתנת להחלפה שתספק לילדכם השראה.


2. תכינו תוכנית

אנו הופכים את חייכם לקלים יותר בעזרת פורטל שחמטק המספק את כל השיעורים ותוכנית הלימוד, הכלים האינטואיטיביים והמשאבים שתצטרכו על מנת ללמד את ילדכם לשחק שח. שחמטק מספקת לכם תכניות שיעורים דיגיטליות מוכנות הכוללות כלי למידה חדשניים כמו סיפורים מקוריים ושיעורי וידאו, משחקי תנועה, חידות, דפי עבודה ועוד, כך שגם אם אתם טירונים בשחמט תוכלו עדיין לעזור לילדכם ללמוד. והכל נמצא בפורטל שחמטק החדש www.portal.shahmatec.co.il




3. התאימו את תוכונית הלימודים לילדכם


אנו מאמינים שכל אחד לומד בקצב שלו, וכל ילד הוא שונה. בשחמטק אנו משלבים טכניקות למידה שונות בתוכנית הלימודים בכדי לוודא שכל ילד ילמד בצורה הטובה ביותר האפשרית עבורו. תוכלו להשתמש בדפי העבודה, בשיעורי הווידאו הסיפוריים, במשחקי התנועה השומרים על ילדכם פעיל או באפליקציה כדי להתאים את חווית הלמידה לילדכם. כנסו לסרטון לדוגמא:


4. תרגול!

כולם יודעים שתרגול מביא לשלמות. שחמטק מספקת לכם את כל הכלים הדרושים כדי לעזור לילד שלכם לתרגל את כישורי השחמט שלו. אפליקציית שחמטק, המונה מעל 2000+ שלבים משתנים בקושי, תספק לילדכם את הפלטפורמה שהם צריכים על מנת לתרגל את המשחק. השחמטק ניתן לשחק מכל מכשיר, מחשב, טאבלט או סמארטפון.



כנסו לפורטל שחמטק וגלו סרטוני הדרכה, תרגילים באפליקציה, דפי עבודה ועוד!

www.portal.shahmatec.co.il

881 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page